Històries d'en K: els Ipods i la primavera


Divendres a la tarda de la primera setmana de primavera. Ningú té ganes de treballar. Estic llegint un parell d'articles a mig gas. De fet, no ho puc evitar, estic del tot desconcentrat. Abans quan hem sortit a dinar la calor primaveral convidava a prendre el sol -ah, quin sol, després dels mesos d'hivern-. M'invento alguna excusa per recórrer la segona planta, parlar ara amb un ara amb l'altre. Trobo un parell d'articles més que hauria de llegir i continuo xafardejant. Un tastaolletes, això és el que sóc, algun dia deixaré de ser-ho? M'he fet aquest pròposit tantes vegades que potser més val que assumeixi que no hi ha res a fer. I ja està bé així. Em quedo mirant per la finestra, com el personatge del conte del Monzó, pensant alhora en tot i en res. El vent fa voleiar el borrissol dels arbres de davant la Fundació. I llavors arriba el primer Ipod. Estem així així des de fa unes setmanes, però potser perquè a ella també l'afecta positivament la primavera em saluda amb un somriure. Ve amb l'Ipod posat i em diu que escolti Jack Johnson. Em poso un auricular i, sí, Jack Johnson és genial. Mig beatífic, mig ingenu. És la música perfecta per acompanyar aquest dia primaveral. Me n'enfoto una mica, però, del flower power del Jack Johnson, no puc evitar portar la contrària -l'altre dia m'ho va confirmar un filòsof-. Continuo fent veure que llegeixo, amb un ull al mail i l'altre al cel blau. Sempre recordo el versos de Maragall els dies amb aquests cels esplèndids. Però està escrit en algun lloc; avui no hi ha res a fer -inability to keep attention, va dir també el filòsof-. Així que decideixo baixar i trucar-la, tinc una perduda seva i fa dies que no hi parlo. I oh! miracle de la primavera, em diu hola amb aquella veu alegre, i jo responc fent el numeret també, seguint el seu joc, cosa que m'encanta. Que mai es trenquin els somriures i els benenentesos entre amics. Però les casualitats no moren mai, i ella em diu tot seguit: "Saps, ara mateix estava pensant en tu, estava escoltant Jack Johnson a l'Ipod!". Em poso a riure de tantes coincidències. A més a més m'encanta, què coi, que una noia se'n recordi de mi a Barcelona escoltant Jack Johnson amb un Ipod rosa és un petit regal dels Déus. Em fa recordar aquells matins primaverals, alliberadors, de fa dos anys; quan baixava per Via Laietana i m'aturava a comprar un croissant de xocolata, encara que anés sempre tard. Llavors escoltava compulsivament Jack Johnson, i l'altre surfer, el Donovan. Els necessitava. Hi ha sentiments que queden gravats així, entre carrers i caminades, fixats en l'ànima. I el que és encara millor, després algú te'ls fa retrobar, i els cercles es tanquen.

Comentaris

Nadia ha dit…
M'encanten les casualitats. I m'encanta el meu I-Pod Rosa. I m'encanta la primavera :)
Cesc Amat ha dit…
Sabia que seria rosa el teu Ipod! :-)
Anònim ha dit…
De quin color havia de ser, si no?

Marina
Xandri ha dit…
Llegint Ipod rosa tothom sabia de qui era, era evident.