Deu llibres

Seguint la invitacio que em feia la Judith he elaborat aquesta llista de deu llibres. Potser la trobareu peculiar, pero son deu histories que, per un o altre motiu, m'han arribat ben endins.

1) De la Merce Rodoreda, el "Mirall Trencat". Fa ara molts anys que la vaig llegir, pero la seva atmosfera poetica i decadent em va captivar.

2) De Lluis Llach, "Poemes i Cancons". Perque quan torno a casa una de les primeres coses que faig es tocar al piano el Pais Petit, Aprendre, Onades, Viatge a Itaca, T'estimo Si, etc...

3) De Garcia-Marquez, "El amor en los tiempos del colera". Perque el vaig llegir a Amsterdam, tirat a la gespa del Vondel Parck, amb una dona que m'estimava a la distancia.

4) De Doris Lessing, "La terrorista bona". El descobriment de la militancia i els seus perills. Les voluntats i la solidaritat.

5) De Jaume Cabre, "L'ombra de l'eunuc". Catalunya, l'antifranquisme, la lluita dels pares, els ulls de la Julia, historia i mes militancia.

6) De Saramago, "Ensayo sobre la ceguera". Critica poetica i social. Esforc i mes voluntats.

7) De Munoz Molina, "Plenilunio". Buscando esa mirada, la del asesino. La cara oculta, les pors, la maldat.

8) De l'Eduardo Mendoza, "La ciudad de los prodigios". La primera novel.la amb cara i ulls que vaig llegir. Tota una historia de Barcelona, l'Onofre Bouvila, la burgesia, els anarquistes...

9) De Coetzee, "Elizabeth Costello". La mes recent d'aquesta llista. Poesia filosifica. Una invitacio a la serenor, mes voltes sobre el mal, o un desafiament a la rao.

10) De Primo Levi,"Si aixo es un home". Fins a on podem arribar.

Comentaris

Ramon B. ha dit…
Gràcies, encara que no has respost exactament e les pregumtes del meme.
Cesc Amat ha dit…
Si, ja se que no ho vaig fer tal i com calia. Pero es que em va sortir aixi. Diriem que nomes he contestat la pregunta de llibres que 'perduren en la teva memoria'.
Marta Abad ha dit…
Bones desde Barcelona, Francesc!

He trobat a faltar molts llibres, cadascú té la seva llista, obviament;) Però i aquell que vaig llegir gràcies a tu i vaig llegir posteriorment, preciós: de la mà del gran Sandor Marai, per a mi el seu millor llibre, "La última trobada". Pensa-hi, segur que li trobaràs un forat a la llista.

Per cert, us animo a tots a llegir- si encara no ho heu fet- "El guardián entre el centeno" ("El vigilant al camp de sègol"/ "The cather in the rye"-, genial!

Apa, salut i records desde Barcelona!
Cesc Amat ha dit…
Marta,

Si, tens rao, el del Sandor Marai tambe l'haguera pogut afegir a aquesta llistsa. Gracies pel comentari i records!
Anònim ha dit…
He anat a parar tard a aquest post.
la Terrorista bona de Lessing i la trilogia de Levi (tu cites el primer) són molt bons llibres.

Xandri
ruth ha dit…
Doncs jo fa uns dies vaig parlar dels llibres que m'havia llegit aquest hivern i dels que tinc en cartera. Òbviament no són els meus favorits, però sí els més recents!
És aquí: http://www.ruthgumbau.com/global/2006/03/llibres-de-lhivern.html#comments

salutacions des d'andorra