Chechenia i Andre Glucksmann

Avui l'Andre Glucksmann escriu un dels seus provocadors articles a "El Pais". Glucksmann es un interessant pensador conservador frances. Prova d'aixo es el seu darrer llibre "Dostoievsky en Manhattan" on parla del fenomen del terrorisme modern, d'Alqeda, que defineix com a nihilista i fonamentalsita, que "atempta basicament contra els valors de la democracia". Potser un esceptic en la linea John Gray.

Glucksmann, a part de ser dels pocs intel.lectuals europeus que devia recolzar la invasio americana de l'Irak, es tambe un ferm defensor del poble cheche i detesta obertament a Vladimir Putin. Ha criticat obertament els governs occidentals europeeus per la cobertura i el suport internacional que han donat al govern rus i la seva gestio del conflicte de Chechenia.

Aqui va un fragment de l'article d'avui: ( De "El Pais", 10 Marc 2005)
"Aslán Masjádov, presidente de Chechenia elegido bajo control internacional, ha muerto. Asesinado. El plan de las autoridades rusas ha tenido éxito: ahora están solas frente a Shamil Basáyev, líder extremista adiestrado por ellas y muchas veces protegido por ellas, de Budienovsk a Daguestán. El señor Putin, el agente soviético que pasa sus vacaciones en compañía de los señores Schröder y Berlusconi, se encuentra frente a sí mismo, frente a un terrorista que aún no tiene su temple, pero que sí tiene ya su crueldad. La masacre va a poder continuar y los atentados podrán reiniciarse.
Aslán Masjádov acababa de decretar un alto el fuego unilateral y proclamar que representaba los valores de Occidente y no los del islamismo radical. Este alto el fuego de un mes había sido respetado por el conjunto de los boeviki [combatientes chechenos]. Masjádov había demostrado su fuerza. Era el momento de matarle. Para impedir que el espíritu de las revoluciones permanentes, que nuestro amigo el zar aborrece, alcanzase el Cáucaso norte."

Comentaris

Ramon B. ha dit…
No sé si el podríoem considerar "conservador", però en molts casos té més raó que un sant...