Mafia iraquiana a Londres

Aquesta setmana estem buscant pis intensivament a Londres. EL dia 20 ens treuen de la residènica on som ara així que necessitem trobar alguna cosa ràpidament.

Ahir dilluns vaig veure 5 pisos diferents. Però cap d'ells s'adequava al que necessitem.... uns massa petits, altres massa lluny, uns massa cutres, altres massa arreglats, però tots massa cars !

L'anècdota del dia es va produir quan em pensava que anava a veure un pis a la següent direcció: Inverness Terrace nº89, Bayswater... Va resultar que no era pas un pis sinó l'adreça d'una mena de mafia de subcontractació de pisos, una bona manera de començar la recerca.

Després d'esperar una bona estona que arribes el "colleague" en el local d'aquesta mena de mafia de Baywsater finalment el tio es va decidir a ensenyar-me un parell de pisos... reprodueixo el diàleg que vam tenir:

(tradueixo de l'anglès al català...)

-Li puc fer una pregunta, d'on és vostè ?

-D'on diria que sóc ?

-No ho sé, grec, pakistaní, hindú.... no ho sé.

-NO, jo sóc del meu país.

-Ah, està bé, doncs jo sóc d'aquest mateix lloc, del meu país.

- .....

-Bé, quin és el seu país doncs ?

- L'Irak.

(és a dir que la mafia de lloguer de pisos la portaven uns iraquians!)

Aquí, com que estàvem travessant un semàfor, ens vam quedar tots dos callats.... però vaig decidir que li volia mostrar que no em feia res que fos d'Irak.

-Ah, doncs jo aquestes vacances he estat molt aprop del seu país, he estat a Jordània.

-Ah sí ? ah, molt bé.

El meu intent d'aproximació havia fracassat... quina mena d'irakià era ell ? No ho podia saber.

Més tard, quan ja m'havia ensenyat el pis de Bayswater... 350 pounds a la setmana, molt car, li vaig demanar:

- I... una pregunta, no hi ha negociació possible ? ho dic perquè .... en aquests països, a Jordània, fins i tot per comprar una ampolla d'aigua s'havia de regatejar... així que no hi ha negociació sobre el pis ?

-Bé, si vostè em diu que el pis li interessa, jo puc trucar al propietari i podria mirar de fer alguna cosa.... potser el podria deixar per 340 a la setmana.

El pis seguia sent car....

Comentaris